Rodzaje klocków hamulcowych EBC – który typ mam wybrać?

Oferta firmy EBC Brakes zawiera wysokiej jakości klocki hamulcowe do motocykli, które są produkowane w fabrykach w Wielkiej Brytanii oraz USA. Szeroka gama mieszanek klocków hamulcowych pozwala na dostosowanie klocków do stylu jazdy oraz odpowiednich warunków.

Seria FA to klocki organiczne wzmacniane włóknami aramidowymi, które będą idealnym wyborem dla kierowców motocykli o turystycznym, miejskim i klasycznym charakterze. Dla motocyklistów preferujących spokojny styl jazdy. Cechy: średnia żywotność oraz niskie zużycie tarcz hamulcowych.

Seria Double H to klocki klasy Superbike wykonane ze stopów spieków miedzi. Dedykowane to motocykli sportowych oraz turystycznych średnich i ciężkich. Dla kierowców preferujących sportowy styl jazdy. Cechy: duża stabilność temperaturowa, dobre wyczucie oraz trwałość.

Seria V-Pads jest dedykowana do ciężkich motocykli turystycznych oraz cruiserów. Wysoka trwałość okładziny pozwala na skuteczną i długotrwałą eksploatację. Cechy: dobre wyczucie oraz duża trwałość klocków hamulcowych.

Seria TT to dobrej jakości klocki hamulcowe produkowane na bazie mieszanki karbonowej. Dedykowane do użytku sportowego w motocrossie oraz ATV. Cechy: dobra siła hamowania oraz dobra trwałość w suchych warunkach.

Seria R to spiekane klocki hamulcowe motocyklowe produkowane ze stopu miedzi, idealnie sprawdzające się w motocyklach enduro i cross. Cechy: najwyższa trwałość, skuteczne hamowanie w trudnych warunkach np. w błocie, piachu, wodzie.

Seria MXS jest produkowana w USA ze spieków stopów miedzi, wykończone dodatkową diamentową powierzchnią. Klocki hamulcowe dedykowane do motocykli crossowych oraz enduro. Cechy: bardzo wysoki współczynnik tarcia.

Seria GPFA posiada specjalne płytki ze stali nierdzewnej, zapewniające lepsze chłodzenie. Klocki hamulcowe są dedykowane do motocykli wyścigowych na tor. Cechy: najwyższa stabilność temperaturowa, wysoki współczynnik tarcia.

Seria EPFA to klocki hamulcowe wykonane ze spieku mieszanki sinterowej. Idealnie sprawdzają sie do motocykli sportowych. Cechy: wysoka stabilność temperaturowa, zwiększony współczynnik tarcia, zredukowane zużycie tarcz hamulcowych.